Uutiset

Parila-sillan kansilaatan muotti on paikallaan

Yhteistyössä TREV2 kanssa olemme saavuttaneet seuraavan etapin Rail Baltica -projektin rakentamisessa, kun aloitimme Parila viaduktin rakentamisen Raplan lähellä. Yhteistarjoajina tarjoamme asiakkaallemme varmuutta ja mielenrauhaa, mikä mahdollistaa kaikkien osapuolten keskittymisen omalta osaltaan tärkeiden työvaiheiden suunnitteluun ja toteutukseen.

Parila-viadukti, jonka kokonaispituus on 90 metriä ja sillan pilareiden korkeus 11–12 metria, on merkittävä infrahanke Rapla-Märjamaa-tiellä. Tässä projektissa käytämme kansilaatan rakentamiseen Doka-muottijärjestelmää, tuttuja Tenterin reunapalkkikannattimia, ja pääasiallisena raudoitusyhteistyökumppanina toimii Kaunas Metal, kun taas Betoonimeister vastaa betonin toimittamisesta. Töiden aikana valamme lähes 1500 kuutiometriä betonia ja käytämme noin 3000 neliömetriä muottia, josta yli 1500 neliömetriä on alusrakenteen muottia. Lisäksi meillä on kohteessa edessä sillan rakentaminen.

Rakennustyöt ovat edenneet haastavissa olosuhteissa, sillä olemme työskennelleet sekä rankkasateiden että helleaaltojen aikana vilkkaasti liikennöidyn tien varrella. Tällä hetkellä olemme viimeistelemässä kansilaatan muotin asennusta ja aloittamassa kansilaatan raudoitusta.

Toivotamme menestystä ja voimia tiimillemme sekä yhteistyökumppanillemme TREV2 tämän tärkeän vaiheen loppuun saattamiseen.